Planuojate kelionę ir mąstote ne tik apie tai, kokius daiktus su savimi pasiimti, bet ir kaip juos sudėti? Tinkamai pasirinktas lengvas ir patvarus lagaminas – kiekvienos sėkmingos kelionės mažesnis ar didesnis ingredientas. Kaip išsirinkti idealų lagaminą? Pasirinkimas priklauso nuo transporto priemonės, kuria keliaujama. Vienoks lagaminas pasiteisins lėktuve, kitoks labiau tinkamas kelionėms traukiniu. Dėl šitos priežasties visada reikia atsižvelgti į individualų kelionės stilių. Varlė.lt specialistai pataria, kaip išsirinkti patvarų ir praktišką lagaminą.
Renkantis lagaminą Varlė.lt specialistai pataria atsakyti į 3 pagrindinius klausimus:
- Kokia transporto priemone keliausite?
- Kuriam laikui išvažiuojate?
- Ką dėsite į lagaminą?
Lagamino talpa ir dydis
Visų pirma reikėtų nuspręsti ir sąžiningai atsakyti sau, kuo tikrai kelionėje naudositės ir kiek suvenyrų ketinate atsivežti. Atsižvelgę į šiuos aspektus, tikrai neturėsite didelių bėdų pakuodami bagažą. Taip pat pagelbėti galėtų žemiau pateikta schema.
Pasitaiko, jog gamintojas nepateikia lagamino talpos, tik jo išmatavimus. Tačiau tai nėra bėda, nes žinant išmatavimus labai paprasta savarankiškai ją paskaičiuoti pagal tokią formulę:
aukštis x plotis x gylis = talpa.
1000 cm3 atitinka 1 litrą.
Ratukai
Paprastai lagaminai turi du arba keturis ratukus. Jei išvažiuojate trumpam laikui ir jums reikia nedidelio lagamino, rekomenduojama rinktis mažą dviejų ratukų variantą, kuris pasižymi kur kas patogesniu ir greitesniu manevravimu. Pasak Varlė.lt specialistų, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, ar ratukai yra apvilkti, nes gali būti pažeisti, kai judėsite siaurame traukinio koridoriuje ar tarp lėktuvo sėdynių. Ilgiau trunkančiai kelionei renkitės didesnį lagaminą, kuris, žinoma, taip pat bus ir sunkesnis. Tokiems atvejams rekomenduojama rinktis keturių ratukų variantus, kurie palengvins manevravimą.
Lagamino tipas ir medžiaga
Pirkę pigius lagaminus puikiai žino, jog plastmasiniai ratukai neatlaikys ilgesnio kelio nelygioje teritorijoje. Todėl nusprendus lagamino įsigijimui skirti daugiau pinigų, rekomenduojama atkreipti dėmesį į tai, ar ratukai yra pagaminti iš gumos ir yra ant guolių. Tokiu atveju galėsite būti tikri, kad lagaminas ne tik ilgiau tarnaus, bet ir pats naudojimasis juo bus žymiai patogesnis.
Lagaminai gali būti pagaminti iš kietos arba minkštos medžiagos. Jei neplanuojate vežtis su savimi daiktų, kurie linkę susiglamžyti ar susilankstyti, jums užteks minkšto lagamino, kuris turi tokį privalumą, jog savo elastingumo dėka gali sutalpinti kur kas daugiau. Tokį lagaminą lengviau įstumti į automobilio bagažinę. Dažniausiai naudojamos medžiagos – tai didelio tankio poliesterio pluoštai ir nailonas. Iš esmės jos, išskyrus svorį, niekuo ir nesiskiria.
Iš kietos medžiagos pagaminti variantai idealiai pasiteisins kelionės lėktuvu metu. Kokios yra kietos medžiagos? Anksčiau labai populiari buvo ABS medžiaga – patvari, atspari stipriam spaudimui ir tuo pačiu pakankamai tvirta ir nelanksti. Iš tokios medžiagos pagamintų variantų stiprūs kritimai gali baigtis įtrūkimais ir įlenkimais. Šiuo metu dauguma lagaminų gaminama iš polikarbonato arba polipropileno. Didžiausias jų privalumas – elastingumas, kurio dėka esant net ir didelėms apkrovoms, ne tik saugo bagažo turinį, bet ir patys po deformavimų grįžta į pirminę savo išvaizdą.
Apsaugos
Kelionės metu visi lagaminus dažnai paliekame kitų priežiūrai ir saugojimui, todėl norime, kad mūsų privati nuosavybė būtų apsaugota. Lagaminų ir kelioninių krepšių gamintojai įprastai pagalvoja apie tai aprūpindami juos spynomis arba kodinėmis spynomis. Tokios apsaugos pakanka keliaujant Europoje, tačiau keliaujant už jos ribų, ypatingai į JAV – vertėtų turėti lagaminą su TSA spyna.
TSA spyna suteikia muitinės pareigūnams galimybę lagaminą patikrinti jo nepažeidžiant. JAV, kur pareigūnai yra ypač atsargūs saugumo klausimu, niekas nebijos išardyti net ir kietos medžiagos lagamino, jei negalės kitaip patikrinti, kas yra yra viduje. Pareigūnai turi specialų TSA spynų raktą, kurio dėka gali atidaryti lagaminą nepanaudodami žirklių.
Rankenos, laikikliai
Rankenų kokybę nusako jų ilgis ir bendra konstrukcija. Ilgis turėtų būti pritaikytas jūsų ūgiui. Kai kurios rankenos pasižymi dideliu privalumu – turi reguliavimo galimybę. Svarbiausia, kad galėtumėte traukti lagaminą nesikuprindami. Šiuo metu dauguma lagaminų pasižymi standžiais teleskopiniais laikikliais. Svarbiausia yra tai, kaip konkretus laikiklis pritvirtintas prie bagažo korpuso. Geriausia, kai laikiklis integruotas į korpuso rėmą – prisiūta rankena nėra itin patvarus sprendimas. Rėmas turėtų būti pagamintas iš duraliuminio lydinio.
Pastaba. Tiesa ta, kad pirkdami lagaminą/kelioninį krepšį internetu neturite galimybės nustatyti idealią sau rankeną ar laikiklį, tačiau tai padaryti galima paprastu būdu namų sąlygomis. Atsistokite tiesiai, nuleiskite rankas. Pamatuokite rankos atstumą nuo žemės ir palyginkite jį su nurodomu bagažo aukščiu. Tai leis jums nustatyti tinkamą laikiklio ilgį.
Užtrauktukai
Egzistuoja daug užtrauktukų rūšių. Geriausi, nes patvariausi yra dideli metaliniai užtrauktukai. Tiesa, plastmasiniai yra lengvesni, tačiau kur kas dažniau pažeidžiami. Kiekvienas turbūt sutiktų, jog sugedęs užtrauktukas yra vienas nemaloniausių kelionės išbandymų.
Lagaminas keliaujant lėktuvu
Dalykai, į kuriuos siūloma atkreipti dėmesį renkantis idealiai kelionėms lėktuvu tinkantį lagaminą:
Lagamino dydis
Visos oro linijos taiko konkrečius bagažo dydžio apribojimus. Bendri registruojamo bagažo matmenys (aukštis x plotis x ilgis) neturi viršyti 158 cm, o rankinio bagažo, kuris privalo tilpti lėktuvo skyriuje – 115 cm. Atsižvelgiant į tai, kad bagažo dydžio reikalavimai skiriasi priklausomai nuo oro linijų, rekomenduojama rinktis lagaminą kiek mažesnį nei leidžiamas dydis.
Lagamino svoris
Oro linijų taikomi bagažo apribojimai taip pat galioja ir svoriui, todėl verta rinktis kuo įmanomai lengvesnį lagaminą. Didelis 10 kg sveriantis lagaminas yra labiau nepraktiškas, ypač kai leidžiamas bagažo svoris siekia 20 kg. Kuo mažiau sveria lagaminas, tuo lengvesnis jo transportavimas ir tuo daugiau bagažo jame galima sutalpinti.
Lagamino medžiaga
Oro uostuose su bagažu nesielgiama labai švelniai, todėl keliaujantiems lėktuvu rekomenduojama rinktis visų pirma patvarų lagaminą. Praktiškiausias sprendimas – šiuolaikiški lagaminai iš tvirtų ir lengvų medžiagų, tokių kaip aliuminis arba polikarbonatas. Šios medžiagos puikiai apsaugo bagažo turinį, o pats lagaminas yra atsparus pažeidimams ir tarnauja ilgus metus.
Lagamino ratukai
Rekomenduojama, kad kelionėms lėktuvu skirtas lagaminas būtų aprūpintas dviem ratukais ir ištraukiama rankena. Tokio tipo modelis paprasčiausiai yra šioms kelionėms patogiausias variantas. Rinkitės guminius ratukus, nes jie geriau pasiteisina nelygiuose paviršiuose nei plastmasiniai.
O, greit susisukai su pasakojimu!
Labai tikiuosi, kad kitąmet taip pat bus pigių bilietų, kai negali pats, smagu, nors kitus sugundyt :))
Na, pasiseke jum su Semiru, tik įdomu kiek jo paslaugos jums kainavo, nes kitas, irgi mano ,, pastūmėtas” draugas, tai nuomavosi automobili uz 130 eur.+ aišku kuras, ir dar reikalavo autonuoma tarptautinių teisių(apie80eur.) bet kaip ir neprašė vietoje, tai nemanau, kad jos būtinos.
Taip, kad tu vairuotojų kontaktų nepamesk 🙂
Beje, keista, kad i Wadi rum dykumą nevažiavot, o į Negyvąją jūrą net neįbridot?
Loreta, kažkaip taip gavosi. )) Linosa, na jei būtumėm į dykumą važiavę, tai tas dvi dienas ten ir būtumėm praleidę)) , nes ten geriausia su nakvyne važiuoti. O jūrai, kaip ir rašiau -mes pavėlavom grįžt dvi valandas. Ten šeštą jau tamsu visiškai)) Kadangi važiavome dvi šeimos, tai ir važiavimo išlaidos dalinosi ant dviejų. Mūsų šeimai išėjo kažkur 100 JOD, bet tai patogumas nerealus, kai nereikia ten vairuoti ir dar pakeliui papasakoja ir parodo)
Jei už visas dienas 100, tai neblogai, bet kaip suprantu, reiktų ten savaitės, jei turi tiek atostogų.
Mes Petroj praleidom 10 val-nuo 6 ryto iki 16 popietės-įėjom vos saulei patekėjus,žmonių visai nebuvo.Būtinai reikėjo praeiti High Place of sacrifice trasa-ten didžiausias grožis.
Įdomūs buvo pasiskaitymai. Ir nuotraukos gražios. Kai kurias žiūrint pagalvojau, kad, galbūt-galbūt, man net ir tas Stendalio sindromas pasireikštų 🙂
Nu visai graži ta Jordanija atrodo. Niekad nebūčiau pagalvojęs.. 🙂
Xvim, būtent – yra ten ką pažiūrėt ir tiesą sakant, jei bus galimybė, sugrįžčiau, nes palikom dar eilę įdomių objektų. )
Danmi, niekas tavęs neištiktų, atspari esi))
Puikus Jūsų aprašymas. Nusipirkome bilietus dviese skrydžiui į Amaną balandžio pradžioje, labai norėtume pasinaudoti ne tik Jūsų kelionės įspūdžiais , bet ir Semiro paslaugomis, jei būtų tokia galimybė, būtume dėkingos. Ačiū už atsakymą, jei sutiktumėte. [email protected]
Gal butų galima vairuotojo kontaktus? Ačiū!
Indre, ieskokite asmenineje zinuteje
Šaunus straipsnis. Aruna, parašiau jums a. ž. Norėčiau Semiro kontaktų. Ačiū.
Puikus Jūsų aprašymas. Nusipirkome su vyru bilietus dviese skrydžiui į Amaną gruodžio mėnesį ir , labai norėtume pasinaudoti Semiro paslaugomis. Ačiū už atsakymą ir jei galite, atsiųskite Semiro kontaktus [email protected]
Arūna, gal galiu jūsų paprašyti vairuotojo kontakto? [email protected]
Ačiū labai.