Rytų – Vakarų kopijavimas yra abipusis. Indijoje Bolivudas kopijuoja Holivudą, o JAV – Holivudas Bolivudą. Prieš 20-30 metų indiškuose filmuose vyravo meilė iš pirmo žvilgsnio ir šokis, dabartiniuose – herojus, kaip kad Holivude, kuris kartais būna stipresnis už visą kaimą.
Rytuose, ypač Indijoje, kopijuojamas vakariečių aprangos kodas. Dažniausiai kopijuoja tie, kurie dirba turizmo sferoje ir dažniau susidūria su atvykėliais: „My friend, I promise to wear skinny jeans like you do.“ Pasikartosim, indai yra naivūs. Kartais netgi duoda palaikyti savo kūdikius, nufotografuoja ir savo giminei rodydami giriasi: „Čia draugai iš Europos su mūsų sūneliu.“
Norint būti „šiek tiek europietiškesniu“, indas, kuriam religija draudžia valgyti mėsą, kartais, pasislėpęs nuo tėvų, arba būdamas užsieniečių kompanijoje, būtinai jos paragaus. Tas pats galioja cigaretėms ar alkoholiui. O vaikai iš Delio lūšnynų tavęs paprašys nupirkti ne vandens, o „Coca-Colos“, duoti ne rupiją, o dolerį.
Pozityvus Vakarų copy paste. Daug kur Azijoje dideliuose prekybos centruose neberasi plastikinių maišelių, už juos reikės mokėti arba bus pasiteirauta, ar tau tikrai jų reikia.
Gyvas copy-paste. Indijoje pirkome „senoviškas, anglų imperijos monetas, ištrauktas iš Gango upės“. Parsivežę jas į Europą, norėdami įsitikinti jų tikrumu, nunešėme į Londono Portobello turgų, pas britų antikvarininkus. Atsakymas: „fake“.
Vakarai nuo Rytų. Tačiau europiečiai ne ką išmoningesni, kopijuoja indišką aprangą, gyvenimo būdą ir muziką. Užtektų pasižiūrėti į vaikius su dredais ir ultraspalvota išore „Baltuose drambliuose“. Kopijuojam jogos centrus, rytietiškų masažų salonus, restoranus, namų dekoravimus Budomis, „nušvitimus“ ir t.t. Taip pat akivaizdus pjovimasis lyginant „Starbucks“ ir „Cafe Coffee Day“, „American Idol“ ir „Indian Idol“, ir taip be galo.
Šaltinis: www.pravda.lt paklausė, o www.voyage-voyage.lt atsakė