Artėja atostogų metas, tai gal kam pravers ir mano aprašymas. Išskirtinis kelionės bruožas – nakvynė palapinėje. Neseniai dukra pasakė, kad neįsivaizduoja, kad dar kas nors iš mūsų bendrų pažįstamų galėtų šitaip atostogauti. Vieniems trūktų komforto, kitiems per sunku, rezultate – jau daugelį metų keliaujame vieni. Iš kitos pusės juos galima suprasti. Reikalingi įgūdžiai. Visi kelionės daiktai – palapinė, kilimėliai, miegmaišiai, primusas- turi būti geri.
2012 metais sprendėm, sprendėm ir nusprendėm aplankyti Graikiją. Lengvą nerimą kėlė Albanija, nes internete klajoja pasakojimas, kad albanų vaikai pinigų prašo laikydami rankoje akmenį…
Taigi, liepos pradžioje sėdam į savo 1999 metų Lagųną ir- pirmyn. Maršrutas susidėliojo toks -Lenkija, Slovakija, Vengrija, Serbija, Makedonija, Graikija, Albanija,Juodkalnija, Bosnija ir Hercogovina, Kroatija, Slovėnija, Austrija, Slovakija, Lenkija.
Lenkijoje jau įprastu maršrutu važiuojam per Bialystok, Lublin. Šis kelias mažiau apkrautas ir Slovakiją galima kirsti nemokant kelių mokesčio,taip sutaupant berods jau 10 eurų. Už Presov reikia nusukti iš autostrados į Haniska ir pavažiuoti apie 25 km iki Budmir. Rizikuoti važiuoti autostrada šią atkarpą neverta, nes ties įsukimu paprastai budi policininkai. Likęs kelias iki Vengrijos nemokamas.
Vengrijoje reikia pirkti autostrados taloną.,jo kaina apie 11 eurų 10 dienų, parduodami tik kolonelėse ir perkant reikia užrašyti savo auto numerį. Tikrinti turėtų automatika, bet realiai tai daro policija su žiūronais ir LABAI greitu automobiliu. Iki Budapešto važiuojam 3 keliu, toliau į Belgradą – 5.
Serbija – ne ES, pasienis rimtas ,ir stovi mašinų eilės.Valanda pralauk4m kaip minimum. Mes neužkiuvom, bet priešais italą kratė kaip reikiant.Tik įvažiavus į Serbiją ,galima pailsėti prie Palic ežero. Ten Jugoslavijos laikais buvo didelis poilsio centras. Dabar yra likę tokių pavargusių pastatų, bet gyvenimas atgyja. Pliaže yra dušas nusiprausti, nes ežeras negilus ir vanduo drumstas. Ten kelias valandas prisimaudę sukam Belgrado link. Autostrada iki Belgrado mokama ir kainuoja 6 eurus. Važiuojant Makedonijos pusėn yra apvažiavimas, bet vyksta įvairūs remontai. Visur praverčia navigacija, tik aklai pasiliauti nereikia, nes net ir naujausiose versijose yra klaidų, ir geriau sekti nuorodomis. Navigatorius linkęs patrumpinti kelią keliais kilometrais ir išvesti nuo pagrindinių trasų į rimtus šunkelius, kurių kalnuotose vietovėse netrūksta. Naudoju Garmin.
Belgrade dar likę pastatų, kurie žvelgia bombų išdaužytais langais, bet apskritai miestas palieka gerą įspūdį. Vakare Dunojaus krantinė pilna besišypsančių ir besiilsinčių žmonių.

Kadangi vietinė valiuta, tai viskas pigu.
Įdienojus 3 kelionės dienai , mes kertame Serbijos-Makedonijos sieną. Kažkokios Makedonijos kelio atkarpos yra mokamos, bet kelio mokestis dažnai tik 0.5 euro. Makedonija mus pasitinka 38 laipsnių karščiu. Sostinėje Skopje gatvės plačios, o paminklas Aleksandrui Makedoniečiui įspūdingas savo dydžiu ir fontanais

Jo teko paieškoti, kelio klausiant pasitaikiusių taksistų, ir nederetų supainioti su Aleksandro tėvo – Filipo Makedoniečio paminklu, kaip kad padarėm mes, tik įvažiavę į miestą. Kai kurios gatvės centre primena statybų aikštelę, kyšo diždiulės armatūrų antenos.

Akivaizdu, kad miesto įvaizdžiui pinigų negailima, jei darbai nenutrūksta net per pačius karščius. Būnant Makedonijoje privalu apžiūrėti kurortinį miestelį Ohrid, įsitaisiusį prie dižiulio skaidraus ežero. Dieną kaip ir visur pietuose, žmonių nedaug, bet vakare viskas atgyja.

Dieną galima plaukti apie 30 km iki vienuolyno. Daug lankytinų vietų ir pačiame Ohride.

Bevaikščiodami sutikom čekų gydytojų šeimynėlę, švedų porelę, kuri atvažiavo motociklu. Vietoves įžymybė – Ohrido perlai , pagaminti iš ežere gyvenančių tam tikrų žuvelių. Pardavėjai būtinai juos padegina, taip parodydami, kad perlai ne plastmasiniai. . Patys perlai gražiai blizga perlamutru ir nėra brangūs. Iš jų daromi ir karoliai, ir apyrankės, tai suvenyram ir lauktuvėm kaip tik.
Iš Ohrido mūsų E86 kelias veda Salonikų link. Makedonijoje prisipilu pigesnio dyzelino po eurą, bet ką ten pritaupysi. ES sieną kertam be rūpesčių, ir Graikija mus pasitinka olimpine ramybe.Keliai tušti. Tik prieš Solonikus atsirado kažkoks mašinų srautas. Solonikus aplenkiame, nes mes labiau orientuoti į gamtą. Važiuojam palei jūrą, vaizdai įspūdingi.

Ant kelio kelis kartus matėm suvažinėtas gyvates. Artimiausias tikslas – Olimpo kalnas. Šalia jo įsikūręs Litochoro miestelis. Vakare amfiteatre vyko miestelio šventė , gyvos muzikos garsais viliodama dalyvauti. Nespėjau nė apsidairyti ,o žmona jau ėjo isbandyti savo jėgas graikų šokiuose. Pasirodo ,nė anglų kalbos nereikia, miestelyje įsikūrusi nemenka lenkų bendruomenė .susikalbėti galima ir šia kalba )
Kitą ryta ruošiamės į kalnus.
Mašina galima užvažiuoti iki 1000 metrų. Olimpo kalno aukštis 2918 ir susidaro 2 km peraukštėjimas. Iki viešbučio 2000 aukštyje visi upeliai išdžiūvę, taip kad , kiek pasiimsi vandens apačioje su savimi,, tiek ir turėsi, o eiti karšta…Teisingi turistai vakare, kada vėsiau, pakyla iki viešbutuko, ten nakvoja ir ryte neskubėdami aukštikalnėmis kopia į Olimpą. Viešbučio nakvynės kaina 12 eurų žmogui . Patiekalų kaina tokia pat kaip ir visur. Iš terasos atsiveria gražūs vaizdai. Produktus į viršų nešioja asilėnai su skambalais ant kaklo. Mums kylant į viršūnę oras buvo toks permainingas, kad kelis kartus jau sukom atgal ir pabaigoj pritrūkom laiko.

Liko 150 metrų, o teko sukti atgal. Leistis tamsoje nesinorėjo, tai viršūnė liko kitam kartui….
Sekantis lankytinas objektas – Meteorai. Apie juos daug info internete. Saulei leidžiantis labai gražu.

Kraštas ėjo iš rankų į rankas ir provoslavai vienuoliai pasistatė vienuolynus ant sunkiai prieinamų uolų. Dabar tos vietos tapo turistų traukos centru ir kalbama, kad tikrieji vienuoliai jau išsikėlė į Atoną, kur meldžiasi žmonijos gerovei. Teko girdėti, kad lygių teisių gynėjai reikalauja įleisti moteris ir ten – diskriminacija ES draudžiama. Vienuoliai ir vėl turės ieškoti ramios vietos, kur jų dvasios ramybės nedrustų moteriški sijonai… Miestelyje susirandam kempingą. Beje nakvynė Graikijos kempinguose kainuoja apie 20 eurų. Ryte dar kartą pakylam iki vienuolynų ir į vieną užsukame

Sekantis tikslas – Atėnų akropolis. Kažko nesupratau ir įsivaizdavau, kad akropolį galima apžiūrėti naktį. Bet 8 val vakare įėjimai užsidaro.

Kažkas ,aišku ,matosi, bet po vidų nepavaikštinėsi. Apskritai tie senovės Graikijos akropoliai turi vieną bendrą bruožą. Kažkuriuo metu juose buvo įrengti šovinių arba parako sandėliai. Kaip sakoma – neatsargus elgesys su ugnimi – ir geriausiu atveju lieka pora kolonų…. Į visą tą senovės palikimą geriausia žiūrėti turint specialią knygutę. Ten būna piešinys kas likę ir skaidrus lapas su trūkstamom detalėm. Sudedi juos į krūvą ir tada galima įsivaizduoti kas čia buvo.
Netoli Atėnų yra ,tiksliau buvo, Poseidono šventykla. Ta vieta vadinasi Sounion. Gražiausi ten saulėlydžiai, net suoleliai pastatyti. Deja mes ten buvom ryte. Įleisti anksčiau, kol neprasidėjo karščiai mūsų niekas nesitekė. Kasininkė bilietus pardavė lygiai 10. Vyko kažkokie restauraciniai darbai, bet tokie kaip sulėtintam filme. Apskritai visi Graikijos miestai, išskyrus Atėnus, atrodė apsnūdę.
Toliau maršrutas veda Paloponeso pusiasalio kryptimi. Kelių labirintas atvedė į Korinthos. Pats miestas beveik nesiskyrė nuo matytų. Tačiau senamiestis (reikėjo paklaidžioti) dvelkia senove ir mena apaštalo Pauliaus laikus.

( prisimenam apaštalo Pauliaus laiškus korintiečiams). Korinthos amatininkai garsėjo savita technika, tai prisipirkom įdomių suvenyrų.

Apsiginklavę jau minėta knyga apie senovės Graikiją, sukame į Epidaurą ten, kur gydė legendinis gydytojas Eskulapas. Išlikusi kolonų architektūra panaši kaip ir visur, bet mitai su kentaurais suteikia toms vietoms kažko nepakartojamo. Naktį praleidom prie jūros kranto miegodami šezlonguose. Kažkokia fantastika kai žadino raudona Egėjo jūros saulė

. Kažką apžiūrėję, kažką praleidę (dieną vidurkis 39 laipsniai, kas truputį mažina pažinimo troškulį) sukame legendinės Spartos link. Va čia tai patrumpinau kelią! Serpentinai be jokių atitvarų, kelio plotis kaip tik vienai lengvajai mašinai.
Pasiekę Spartą pradedame ieškoti akropollio. Mieste gyvenimas sustojęs. Parduotuvės tuščios, geriausiu atveju kabo raštelis su pardavėjo telefonu. Neveikia ir GPS nurodyti muziejai. Gerokai pasiblaškę randame paslaugų vairuotoją, kuris mums parodo kelią iki akropolio. Spartos akropolis nėra įspūdingas, ne veltui dažniausiai neįtraukiamas į populiarių lankytinų vietų sąrašą. Realiai tai nelabai ir saugomas.Klaidžiojant po tas vietas stengiamės pajusti senųjų laikų dvasią.
Po Spartos kilo mintis nuvažiuoti iki piečiausio Graikijos taško, pasiekiamo automobiliu.

Grįžtame palei Jonijos jūrą.

. Buvom pasiėmę kaukes, tai smagiai panardėme. Maudynės jūroje apskritai buvo privalomas dienos atributas. Kai kurios žuvys buvo ypač spalvotos. Grižtant viršijau greitį ir sustabdė policija. bet tik patikrino dokumentus ir sako -” Tu neturi problemų.Važiuok. „. taip ir nesupratau. Tikrai nesu toks, kad graikų policija išsigąstų….
Važiuojant E55 keliu reikėjo pervažiuoti tiltą

Tiksliai nepamenu, atrodo 15 eurų kaina. Autostrados Graikijoje mokamos, vidurkis maždaug 4,5 euro šimtui kilometrų. Jei neskubi, tai jom važiuoti nėra reikalo, nes ir paprasti keliai gerai prižiūrimi, be to važiuodamas autostrada ne ką pamatysi. Mūsų planuose buvo aplankyti salas.Į Levkadą galima keliais, ką mes ir padarėme.

Mielas pilnas atostogaujančių graikų miestelis

ir mėlyna mėlyna jūra….

Iš Levkados sukom Albanijos link. Pakeliui nusipirkome porą krepšių apelsinų.

Sieną kirtom poste esančiame netoli jūros. Graikų muitininkas sakė, kad lietuvišką pasą mato pirmą kartą. Albanų pusėje buvau nusiteikęs kokiems nors netikėtumams, tačiau viskas vyko greit ir sklandžiai. Akivaizdu, kad vyriausybė nori pritraukti turistus. Važiuojant Albanijos keliais, standartinis Europos žemėlapis Garmin navigacijoje nėra tikslus. Reikia įsidiegti Adria.

Albanijoje mus lydėjo tie patys 39 laipsniai ir lankyti Butrinto nacionalinio parko nesiryžom. Kirbėjo mintis iš Sarandės keltis į Korfu, bet ir šią salą atidėjom kitam kartui.

Važiuojant pakrante, krito į akis kad daug užsienietiškų mašinų, ypač itališkais numeriais. Ir tik Orikum mieste aptikom kempingą.

42 thoughts on “Automobiliu į Graikiją”
  1. O kodėl nesinuomojot automobilio iš karto oro uoste? Kai toks atstumas iki nakvynės vietos, tai net jeigu porą dienų ja ir nesinaudosite, vis tiek apsimoka, nes nuomojantis ilgesniam laikui dienos kaina gaunasi pigesnė, o nuvykti tokį atstumą dviems autobusu ar taksi juk taip pat nemažai kainuoja, be to kiek brangaus atostogų laiko sugaišote…

  2. Iš aerouosto iki nakvynės vietos mes, su pakeleivės lietuvaitės pagalba, nuvykom gana greitai, tik reikėjo persėsti į kitą autobusą viename miestelyje, o atgal į aerouostą taksi važiavom tik 8 km, tokiam atstumui, kurį galima nuvažiuoti per 10 min. automobilį nuomotis neapsimoka.

  3. Vien vaziuodami atgal sumokejote 26EUR uz taxi + 2*8 EUR autobusui. Viso kelione is viesbucio iki oro uosto kainavo 42EUR !!! Uz sia suma galejote tureti maziausiai 2 dienas automobili, kur nori vazineti ir netgi sutaupyti. O kur dar kelione autobusais is oro uosto iki viesbucio. As nieko pries keliavima vietiniu transportu, bet masina nuomotis visada ir patogiau ir pigiau.

  4. Aš visada irgi esu už tai, kad būtina nuomotis automobilį ir savarankiškai bastytis po neatrastus kraštus. Bet, pirmiausia kur nors nuvykus, norisi apsižiūrėti kas ir kur, kokios kainos. Juk turint savaitę laiko reikia gerai susiplanuoti kada kokią ekskursiją nusipirkti (ne kasdien galima patekti ten, kur norisi), kada ekonomiškiausia automobilį nuomotis. Pvz. Tenerifėje, susipažinau su latviuku, kuris turi savo kelionių agentūrą ir automobilį išsinuomojau pas jo draugą pigiau, negu kitur

  5. Ausra, per silpni argumentai 🙂 Nebent isskyrus vaikiska kedute tau pavyksta ismelzti uz nemokamai:) Issinuomojus masina oro uoste, tu be jokio streso sedi i ja tiesiai is lektuvo, vaziuoji besigeredamas supanciais vaizdais pro langa, pakeliui dar sustoji parduotuveje isigyti neapstinentiniu gerybiu pirmam vakarui ir nereikia gaisti laiko ziurinejant masinos „vietineje” agenturoje „pigiau”. Visos vietines agenturos yra internete, su visomis galima deretis del nemokamu keduciu ir pan. ir t.t. Zodziu, as visada nesuku galvos del to – pasiimu masina oro uoste ir grazinu oro uoste, nors kartais per visa kelione masina prastovi kelias dienas visai nenaudojama, bet visada tai labiau apsimoka, nei vazineti taxi ar autobusais. Netgi iskaiciavus benzina ir parkingus, masina tureti yra pigiau ir patogiau.

  6. Apie koki apsimoka ar neapsimoka, pigiau ar brangiau galima kalbeti del masinos nuomos Tenerifeje? As daugiau 100 EUR savaitei nesu mokejes! Tai yra 13EUR dienai. Vien su taxu is oro uosto iki Las Americas ar Los Christianos kainuoja 20-25EUR.
    Mielieji, gal but kitose Europos salyse, kur auto nuoma yra daug brangesne, dar galima kazka svarstyti, skaiciuoti, taciau Ispanijoje, Portugalijoje yra tokios juokingos auto nuomos kainos, kad ju neimanoma nuomotis nuo duru iki duru 🙂

  7. Pilnai pritariu Dariuib, kad Ispanijoj auto reikia imti iskart ir uzmirsti visas transporto problemas iki grįžimo dienos:)

  8. Na,čia, Aušra, tiesiog tavo įsitikinimai, kiekvienoje situacijoje galima įžvelgti savo pliusus ir minusus 🙂 Aš tai tame matau tik du minusėlius: jei viešbutis centre ir neturi savo parkingo, dėl ko gali tekti nemažai sumokėti už mašinos pastatymą arba iš vis neturėti kur jos padėti, ir tavo minėta situacija dėl abstinencijos, nes kam nesinori keliaujant prie skanių pietų išgerti vietinio vyno ar alaus :))) O tavo pasakymo ,, už tat važiuoji be jokio streso”, tai iš vis nesupratau. Koks stresas pasiėmus automobilį, nustačius į GPS norimą tašką , važiuoti kur širdis geidžia, o ne iki kur autobusas veža, dar žiūrėti kur išlipti, o po to ieškoti su daiktais ir vaikais reikiamos gatvės ir viešbučio?
    Be to, man kažkodėl perskaičius straipsnį įstrigo tik tai, kad sunkiai teko nusigauti autorei iki viešbučio ir dar sunkiau ir brangiau atgal, tai dėl to ir paklausiau kodėl neėmė oro uoste mašinos, o čia tokia diskusija užvirė…Vienos tiesos nėra, kitiems reikia nuotykių ir streso, o man tokiems paklydimams gaila atostogų laiko 🙂

  9. Aušra, galima diskutuoti koks keliavimo ar vietinio gyvenimo būdo pažinimo metodas yra geresnis ar patogesnis. Kartais gyvenimas yra per daug patogus ir tik keliaudamas galiu išbandyti nepatogumus. Ir tai veža!!!
    Tikrai nesiginčiju, kad yra labai atraktyvu vykti vietinio susisiekimo priemone, nes taip pasijauti esantis labai arti tos šalies žmonių ar panašiai. Kiekvienam savo ir kiekvienas savaip supranta koks keliavimo būdas yra jam priimtinesnis ar koks labiau „apsimoka”. O bet tačiau, tavo ilgame komentare yra parašyta keletas nesamonių, kurios gali suklaidinti nepatyrusį keliautoją”. Visos pastabos su šypsena ir geranorškos:). Taigi:

    – kadangi ekonominės klasės automobilius turistai dažniausiai išgraibsto/rezervuoja internetu, todėl ….. atėjus į bet kokią nuomos kompaniją yra tiek pat galimybių gauti aukštesnės klasės automobilį nei buvai rezervavęs. Tai nepriklauso nuo to ar ši kompanija yra vietinė ar ne. Dažniausiai internetu kompanijos priima tiek rezervacijų, kiek turi automobilų. Kai visi nori ekonominės klasės automobilių, tai yra labai daug šansų, kad gausi aukštesnės klasės automobilį. Ir tai gali būti tik išankstinės rezervacijos metu. Atėjęs vietoje nuomotis čia ir dabar tu gausi tai ką nuomos kompanija turi čia ir dabar. Jeigu šiandien likę tik Mercedesai, tai ir tau bus pasiūlyta Mercedes už jo kainą. Gauti aukštesnės klasės nei buvai rezervavęs automobilį galima tik išankstinės rezervacijos metu.
    – ” Į tą pačia kainą įtraukiamas pilnas draudimas (įprastai po trumpo pasitarimo ir pavaidinimo)” – visi visada nuomoja su pilnu draudimu, nereikia jokių pasitarimų ar vaidinimų. Tas pilnas draudimas dažniausiai varijuoja nuo frančizės dydžio. Tai yra paprasčiausias marketingas ir kliento noras rizikuoti. Nieko už dyką nebūna ir tai tikrai nepriklauso nuo to, ar nuomos kompanija yra oro uoste ar kur nors mieste. Dauguma kompanijų taiko nulinę frančižę kaip bonusą už ilgalaikę nuomą arba už labai išankstinę nuomą.
    – mokestis už vaikiškas kėdutes ar kitus pribumbasus visada yra papildoma opcija ir šie mokesčiai niekaip nesusiję su nuomos kompanijos dislokacijos vieta ar tos kompanijos dydžiu. Na tikrai absurdiška galvoti, kad nesinuomokite internetu, o tik atvykę į vietą ir už tą pačią kainą gausite kėdutę, navigaciją, padidintos klasęs automobilį, nemokamą parkavimą ir dar pilną dėžę šalto alaus bagažinėje:)
    – „… niekas liguistai ten nežiūri į kiekvieną įbrėžimą, kaip stambių oro uoste įsikūrusių kompanijų atstovai” – nepyk, bet tai yra TOTAL NESAMONĖ.
    – …nuomojantis vietoje – nereikia kreditinių kortelių,… – dar didesnė nesamonė. Su jokia debetine kortele jokioje pasaulio dalyje automobilio neišsinuomosi. Pastarąjį sakinį reikėtų visiems norintiems tai daryti įsikalti labai giliai į galvą. Turbūt ir Ryanair bilietus perki su ta pačia paprasčiausia Visa debetine:) Man susidaro toks įspūdis , kad pati niekada nesi nuomavusi automobilio:) Paklausk vyro ar tikrai neturi kreditinės:)

    Aš nesiūlau primygtinai nuomotis iš anksto ir būtinai visam kelionės laikui. Viskas ok jeigu žmonės planuoja su auto pasivažinėti tik 2-3 dienas, tačiau mano patarimas būtų elementariai skaičiuoti, ypač jeigu keliauja 3-4 asmenų šeima. Paprastai nuo oro uosto iki nakvynės vietos viešuoju transportu tenka išleisti 15-30 EUR, plius dar kelionė atgal į oro uostą tiek pat. Taigi skirtumas ir pasirinkimas yra tarp 100-120 eur/sav nuo durų iki durų su visada po ranka stovinčiu automobiliu bet kuriuo poilsio laiko metu ir tarp praktiškai tų pačių pinigų (~25 is oro uosto+50-60 nuoma 3 dienoms+~25 atgal i oro uostą) su rūpesčiais kaip nuvažiuoti su kuo važiuoti, kada važiuoti ir pan. Aš renkuosi pirmą variantą, pasistatau mašiną šalia nakvynės vietos, sėdu į vietinį autobusą, važiuoju į senamiestį ir stebiu kaip italų autobuso vairuotojui nesudaro jokio vargo išlipti ir pagelbėti įlipti į autobusą moteriškei su didesnėmis terbomis ar vaiko vežimėliu… :))) Po to
    grįžtu, sėdu į automobilį ir vakare nuvažiuoju palydėti saulės į nerealaus grožio vietovę, kuri randasi už keliolikos kilometrų. Tai ir yra „auto visada po ranka” privalumas, ypač kai tai finansiškai nekainuoja daugiau arba nereikšmingai daugiau.
    Be abejo, jeigu mašinos vairavimas painiose senosios Europos miestų gatvėse sukelia stresą, tai tada yra kita kalba. Aš taip pat nesinuomočiau automobilio atvykęs į kažkokį konkretų miestą norėdamas jį pažinti. Tam tikrai puikiai tinka metro, tramvajai, autobusai, rikšos, taxi, dušmanai ir t.t. Barcelonos gidas labai puikus ir tikrai nereikia jokio automobilio. Ačiū 🙂
    Spalvotų ir kietų kiašinių visiems

  10. „Nes pvz. Ibisoje į nuomos punktą mums grąžinus auto raktelius, niekas mašinos net nėjo apžiūrinėti”

    Kokia galinga diskusija O-O.

    Kiekvienas kalba apie SAVO patirtį. O ji nebūtinai turi sutapti (neturi sutapti) su kito patirtimi.

    Esu ne kartą nuomavesis auto skirtingose šalyse. Ir oro uoste ir iš mažos formelės miestelyje. Taip, didelės firmos išties daugiau žiūri, ar kuo nenusikaltai. Pvz. Sardinijoje pametėm tokį plastmasiuką nuo bagažinės. Firma, (berods AVIS ) pažadėjo nuskaičiuoti iš manęs „kiek reiks”. Bet grįžęs namo buvau maloniai nustebintas, kad nieko nenuskaičiavo.
    Ne kartą gražinamo auto niekas nėjo žiūrėti…
    Žodžiu buvo visaip ir manau, kad apibendrinimai kaip ir pati diskusija – turi mažai prasmės.

  11. Aš irgi ryanairo bilietus perku su paprasčiausia debetine „mylimiausia”. Su ta pačia mylimiausia ir mašiną Barcelonoj išsinuomojau..

  12. Aušra, aš Jus laikau patyrusia keliautoja, kuri aktyviai dalinasi savo kelionių įspūdžiais, t.y. savotiška KOL (key opinion leader) šiame tinklapyje. O tokiems žmonėms keliami atitinkami reikalavimai, nes Jus skaito, Jūsų klauso, Jumis gal netgi pasitiki.
    Aš čia taip įkyriai ginčijuosi tik todėl, kad nepatyręs keliautojas nepradėtų galvoti, jog kai kurios atskirų keliautojų fragmentinės sėkmės nutinka visiems ir visa laiką. Ir nesugalvotų ramiai sau vykti į užsienį nuomotis automobilio su bet kokia debetine kortele. Kartais grąžinant automobilį, jį kruopščiai apžiūri, kartais ne, bet tai niekaip nesusiję su kompanijos dydžiu ar jos dislokacijos vietą. Ir dar, mano patarimas būtų netgi visada grąžinant prašyti, kad ateitų apžiūrėti automobilį ir pasirašytų, jog neturi pretenzijų. Tokiu atveju tikrai išvengsite nesusipratimų. Yra šimtai pavyzdžių kai žmonės lengvai atidavė automobilį, o grįžę namo rado nuskaičiuotus pinigus nuo kortelės už neva nuomos metu padarytus pažeidimus. Ir tai tikrai ne vienetiniai atvejai, ypač Italijoje ar Graikijoje ir ypač mažose vietinėse kompanijose:)
    Pasikartosiu: SU DEBETINE KORTELE NENUSIPIRKSITE NEI RYANAIR BILIETŲ NEI IŠSINUOMOSITE MAŠINOS. Žmonės pasiėmę savo Maestro ar Electon korteles bando tai daryti ir po to pyksta, kad štai, aš va ten skaičiau, kad kažkam tai pavyksta. Mastercard Prepayd (Moneybookers ar Entropay kompaniju), VISA Classic ar Virtuon, Mastercard Mylimiausia yra specialiai išleistos kortelės internetiniam atsiskaitymui. Dar kitaip jas vadina kreditinemis be kredito limito. Jeigu į šių kortelių sąskaita neįnešite pinigų, jos bus tik elementaria kortele panagėms valyti. Tai yra specialios kortelės, bet jokiu būdu ne paprastos debetinės kortelės. Štai kur visa esmė.
    Aš suprantu, kad galbūt Aušrai vieną kartą nuomojantis nuomos kompanija nei skanavo nei rezervavo jokios sumos. Taip gali atsitikti, bet velniai griebtų, nereikia to pristatyti žmonėms kaip taisyklės!!! Nuomojantis mašiną visada reikia kreditinės kortelės arba specialios debetinės, kurioje būtų pakankamai pinigų. Ir niekam nesiūlau galvoti kitaip. Ir kartais dar reikia pasitikrinti ar tikrai užteks kredito limito užstatui.
    Dėl automobilio nuomos niuansų siūlau visiems perskaityti geriausią nuomos puslapį Lietuvoje http://www.instantcars.eu. Niekas manęs neprašė reklamuoti, bet pastaruosius kelis metus tik čia nuomojuosi, nes nėra geresnių kainų ir iškilusių problemu sprendimas netgi vidurnaktį ir dar lietuviškai. Cia linkas apie korteles: http://autonuoma.blogspot.com/2008/08/kodl-nuomojantis-automobil-reikalinga.html.

    Taigi reziumuoju:
    – NESAMONĖ jog mažesnėse vietinėse kompanijose mažiau žiūri į mašinos pažeidimus ir nereikalauja kreditinės kortelės. Jeigu kam nors nuomojantis nei prašė kortelės nei skanavo, tai toje nuomos kompanijoje dirba žiopliai ir jums pasisekė. Tai yra Jūsų asmeninė patirtis ir tiek. Mes pernai rezervavome flamenco pasirodymą su vakariene Cordoboje. Atvykus, virtuvės šefas pranešė, jog mūsų užsakyta višta sudegė ir kaip kompensacija pasiūlė avienos kepsnį ivyno butelį ir dar deserto:) Tai yra mūsų patirtis, bet mes nesakome, kad važiuokite į Cordobą, nes ten pastoviai virtuvės šefai degina vištas ir vietoje to duoda po vyno butelį.:)
    Tai buvo mano žodis:)

  13. Dėl kortelių tai manau, kad Darius teisus, nepatarčiau rizikuoti ir tikėtis, kad gal pavyks su debetine, o pagal diskusijas suprantu, kad ne visi vienodai galvojame kas yra debetinė kortelė:) Pavyzdžiui su mano Swedbanko debetine Visa Elektron tikrai neįmanomos tokios procedūros, tai gal tikrai neklaidinkime žmonių, nes nuvažiuos su tokia ir nieko negaus 🙁
    O dėl tų visų grąžinimo smulkmenų bei nuolaidų, tai tikrai neverta ginčytis, nes kiekvieną kartą viskas būna kitaip. Mes nuomojomės visada tik oro uoste, tai yra ir vietoj pritaikę nuolaidas žieminėm padangom, nors to net neprašėm, o grąžintą mašiną apžiūrėjo tik 2 kartus iš septynių, taip kad čia vienos tiesos nėra, kaip ir nėra vienos kompanijos, kurioje visada geriausios kainos, todėl absoliučiai nesutinku su Dariaus teiginiu, kad ,, nėra geresnių kainų kaip http://www.instantcars ” Man labai patinka ši svetainė, visada gali ten pasikonsultuoti, bet nė karto , kai nuomojomės automobilį, neteko pasinaudoti jų paslaugomis būtent dėl kainos. Bet nesakau, kad ji visada aukštesnė nei kitur – tiesiog tuo metu ten buvo brangiau. Todėl visada ieškodama patikrinu kelis skirtingus puslapius . O iš savo patirties dar galiu pridurti, kad kaina ir sąlygos gali keistis kas savaitę, todėl jei suradote jums tinkantį variantą ir tuoj pat neužsakėte, kitą kartą vėl pasitikrinkite sąlygas, nes jos, kaip ir kaina, gali būti jau kitos.

  14. Aušra, taip ir maniau, kad duos šį SEB linką dėl kortelės. Taip, prieš pora metų šią kortelę pavadino debetine, nors anksčiau ją vadindavo kreditine be kredito limito. Tai kortelė sukurta žmonėms, kuriems nuo žodžio „kreditinė” šiurpas nukrato 🙂 Klasikinės debetinės kortelės yra Maestro ir Elektron. VISA Clasik yra normali kreditinė kortelė, tik vienos yra su kredito limitu, kitos be kredito limito. Ir neįnešus(nepervedus) pinigų į šią kortelę, nieko negalėsite įsigyti. Pinigus reikia įnešti pačiam, paprašyti, kad pervestų darbovietė, draugai, vyras, žmona ar tėvai. Kitu atveju ji neveiks 🙂 Tai yra pagrindinis skirtumas nuo kreditinės kortelės.
    Be to, Aušra, o kokie argumentai taip daug keliaujant neturėti normalios kreditinės kortelės? Juk tai paprasčiausiai apsimoka. Ji kainuoja 20-30lt/metus daugiau, bet aš su ja turiu sveikatos draudimą sau ir savo šeimos nariams. Atsiperka jau per pirmą kelionę į užsienį.
    Ir dar, aš netikiu, netikiu nors užmuškite, kad įmanoma išsinuomoti automobilį be pinigų užšaldymo. Tai prasilenkia su logika ir sveiku protu.
    Linosa, man neteko rasti pigiau (galutinis variantas be paslėptų mokesčių) nei šioje svetainėje. Gal gali pasidalinti kur dar ieškai?
    P.s. viešbučių rezervacijai naudoju visų pasaulinių rezervacijų puslapių santrauką http://www.hotelscombined.com.

  15. Ilga diskusija užsikūrė:) Tačiau iš tikrųjų, kad neklaidinti žmonių, tai vertėtų pakartoti, kad su paprasta debetine, kaip pvz Visa Electron tikrai nei bilietų nupirksit, nei rezervacijų nepadarysit ir tai įmanoma tik su kreditine arba su buvusia kreditine VISA CLASIK .

    Dariau, apsistoti galima ne tik viešbučiuose. Yra eilė pensionatų, motelių ir apartamentų- butų, kurie netraukiami į tokio pobūdžio puslapius. Jeigu ieškote butų ar vilų, tai (aišku laiko užims daugiau), bet verta paieškot vietine kalba išsirinkus miestelį, kuriame norite apsigyventi arba kokrečios šalies spec.puslapiuose. Priklausomai nuo šalies, užteks tik rezervacijos, nereiks, net užstato mokėti

  16. Aruna, žinau žinau ir vartoju ne tik viešbučius. Paprasčiausiai šis linkas skirtas tiems, kurie be booking.com nieko daugiau nežino.

    O diskusija tikrai jau užsitesė ir man net norisi atsiprašyti DaliosR, kurios pasakojime čia taip išbujojome 🙂

  17. Neteko dar per bookingus rezervuotis , gal todėl ir avanso nereikėjo mokėti.Labai gerai tiesiogiai su šeimininkais pabendraut informacijos daugiau gali gauti ir apie apartamentus ir apie apylinkes ir apie maitinimą kur skaniau kur pigiau::))) žmoniškas bendravimas tikrai turi daugiau pliusų:):)

  18. Aušra, joks bankas į kreditinės kortelės sąskaita niekada neperveda jokių pinigų. Tam yra suteikiamas kredito limitas, kurį tu arba naudoji arba ne. Būtent į debetinę kortelę visada pirmiausia reikia pervesti pinigų, kad su ja kur nors atsiskaityti. Jeigu pas tave kortelėje nebus pinigų, tai su ja negalėsi įsigyti lėktuvo bilietų ir galėsi tik rezervuoti viešbutį. Nemažai viešbučių pasiūlymų eina su išankstiniu apmokėjimu rezervacijos metu. Su kreditine tai gali padaryti bet kada, su VISA Clasic to nepavyks padaryti, jeigu joje bus nulis ar keli litai. Su kreditine paprasčiausiai lengva ir visada visur apmokėti, o paskui tiek kiek reikia įnešti. Tai paprasčiausiai patogu. Aš jau dešimtmetį turiu kreditinę, buvau „pasiskolinęs” turbūt jau kokį 100 tūks. litų ir dar niekada nemokėjau nei cento jokių palūkanų.
    Ligonių kasų kortelė garantuoja tik būtinąją pirmąją pagalbą valstybinėse ES šalių gydymo įstaigose. Susižeidus rimčiau, teks pajausti kiek kainuoja gydymas. Aš su ligonių kasų kortele toliau Latvijos ar lenkijos nedrįstu važiuoti. Kelionių draudimas ir yra pagrindinė kreditinės kortelės nauda. Taigi, bankai visada bruka savo paslaugas, kurių nereikią vartotojui, bet visada galima naudotis tik tuo kas tau naudinga. Šiuo atveju kreditinė kortelė duoda draudimą, duoda patogumą bet kada atsiskaityti ir tai nieko nekainuoja. Ir tikrai kreditinė kortelė nėra skirta tiems, kuriems reikalingas kreditas. Tai labai patogus nemokamas įrankis keliaujant.

  19. Dar dėl skirtumo tarp debetinės ir kreditinės. Į debetinę tu pirma pervedi (gauni) pinigus, tada gali kažką pirkti. Su kreditine tu pirmiausia apsiperki (sutik tai daug patogiau), tada įneši išleistą sumą, netgi nestresuodamas po kokio mėnesio. Abiem atvejais reikia įnešti (pervesti), tik su kreditine patogiau ir nieko papildomai nekainuoja. Plius turi draudimą. Nu taigi viskas taip paprasta ir elementaru, ko čia nesuprasti kokia nauda iš kreditinės 🙂

  20. Na, Jūs čia ir įsiginčijote iš tuščio į kiaurą, ir visdėlto iš savo patirties galiu pasakyti, kuo daugiau skirtingų galimybių turi, tuo esi ramesnis ir labiau viskam pasiruošęs Aš, pavyzdžiui važiuoju su 4 skirtingom kortelėm, iš kurių bent 2 kreditinės, ir dar cash’o būtinai į kokią nuošalią kišenę atsargai įsimetu:)))

  21. Dariau, dėl autonuomos, tai be minėto instantcars, dar naudojuosi šiomis : http://www.autoeurope.eu/, http://www.arguscarhire.com/ , http://www.economycarrentals.com/ ir išsirenkame pigiausią. Užslėptų kažkokių mokesčių nepastebėjau, o susimokėti vietoje už 0 frančizę visi pasiūlo, bet mes dažnai ją perkame Insurance4CarHire ( čia apie tai daugiau – http://www.instantcars.eu/francizes_draudimas.html )

    Aušra, mano Visa Elektron nepritaikyta jokiems internetiniams atsiskaitymams, į ją aš gaunu atlyginimą 🙂 Todėl tiesiog nebuvo kitos galimybės kaip tik įsigyti kreditinę, o ji man reikalinga tik kelionėms – niekada nesu naudojusi kažkam kitam pirkti, juo labiau į skolą 🙂

  22. Jo gerai Jūs čia paplepėjote 😉 Jei galima nuomonę savo išreikšti, aš su Dariumi sutikčiau, kad Visa Classic, yra kreditinė be kredito, ir jei kortelės saskaitoj bus nulis, tai nieko su ja nei užsakysi nei nupirksi.

    Ir dar man knieti savo šviežiausia patirtim pasidalint. Niujorke penktadienį praeitą bandėm pasiimti mašiną iš nuomos punkto, kuri buvo internetu užsakyta. Būtent dėl kreditinės kortelės bėdų (kortelė, su kuria buvo užsakyta mašina internetu, buvo dėl tam tikrų priežasčių užblokuota, ir nors suma už mašiną buvo senai nuskaičiuota, vistiek AVIS reikalavo kortelės kaip užstato. Kai apimtos nevilties su drauge paklausėm ar galim atšaukti internetinę rezervaciją ir užsakyti mašiną su kito žmogaus kortele, pasiūlė automobilį už 10 kartų (dešimt) didesnę kainą.. Na aišku, didysis penktadienis ir visa kita, bet vistiek tokia suma pribloškė.

    Vienu žodžiu Šiaurės Amerikėj niekad nesugalvočiau ateiti nuomotis mašinos tiesiai į punktą nerezervavus iš anksto, nes kuo ankčiau rezervuoji tuo geresnes sąlygas gauni. Lygiai taip pat nesugalvočiau ateit be kreditinės kortelės. Toje pačioje kelionėje, grąžinant mašiną mano draugė nuomos punkte užtiko užrašą, sakantį, kad JAV kiekvieno žmogaus teisė yra galėti išsinuomoti automobilį be kreditinės kortelės. Kai draugė paėmė ir paklausė, ar galėtų tai padaryt, jai buvo atsakyta, kad be kreditinės kortelės ji automobilio neišsinuomos. Kai ji bakstelėjo pirštu į tą užrašą, tada gavo atsakymą apie procedūras, kurias reiktų atlikti norint mašinos ir neturint kreditinės. Taigi, į Amerikę be tokios kortos nepatariu važiuot.

  23. Aš kažkaip prisiminiau rusus, pas juos visos ne rusu gamybos mašinos iki šiol tebėra „inomarka”, o visos kortelės – „plastikovaja karta”. Va kur lygis, tikrai tokios didkusijos neiškiltų, nebent dėl kortelės spalvos:DDD

  24. Iš tų ginčų pasidarė aiškiau bankininkystėje ir atsiskaitymuose. Aš turiu prestižinę kreditinę tik kelionėms. Bet iš mano aplinkos retas kuris turi kreditinę. Kai kuriems koją pakišo lietuviškų bankų griūtys.

  25. 450 lt iki maljorkų ir ibisų? Siaubingai brangu :))) Aš į Portugaliją suskraidysiu už ~260 🙂

  26. aha, gerai Jums ten, su ryanairu uz simtus litu skraidyt. Kanadoj su USA ryanairo deja nera (va kada pradedi vertinti visu nekenciamas avialinijas 🙂

  27. Aušra apie kokį ,,po 21 Lt nuo kiekvieno skrydžio segmento” šneki? Jau kuris laikas fiksuotą kortelės mokestį pakeitė 2% nuo bilieto kainos.
    O gal keliamės su šiais pokalbiais į diskusijas, nes per daug jau mes čia išsiplėtėm? 🙂

  28. ai Linosa, koks skirtumas, kur diskutuot. Jei adminams tai nekliuva, tai ir mums nekliuva 🙂 Smagu, kad diskutuojam ir dalijames ir atrandam. Sita diskusija manau daug kam bus naudinga.

    O Siaures Amerikoj skrydziu kainos rimtai dideles. Na gal po JAV skraidant vietiniais skrydziais rastumei ka pigiau bet kai keliauji tarp JAV ir Kanados tai nieku gyvu.. Kanadieciu pigiomis avialinijomis vadinamas Porter airlines tai man kaip Brussels airlines, kurios irgi save ‘pigiomis’ vadina (ar bent jau anksciau vadino).

    O kad amerikonai apskrenda pasauli uz 6-7k tai as negirdejau, bet aisku,ir nesidomejau. Be to 6 – 7k USD ne tokie ir mazi pinigai,ne?

  29. Ausra, tingiu daugiau aiskinti, kad kreditine kortele nera tokia kortele, kurioje suteikiamas banko kreditas. Mano bendradarbis turi kreditine kortele, bet dar niekada neturejo kredito 🙂 Bala nemate tu korteliu, tik prasau dar karta pagalvok ar tikrai siandien bookinaisi Ryanair bilietus ir sutaupei nuo kiekvieno po 20Lt. Nebent tavo skrydis one way kainavo ne maziau kaip 1000lt. Pirmyn atgal uz 2000lt reiketu paieskoti tokiu variantu su Ryanairu 🙂
    Gerai dar papilstysiu 🙂 Dabar pagalvok, tavos variantas:
    – siandien bookinaisi bilietus su savo VISA Calsic. Kadangi, sakei kad sutaupei 20lt nuo skrydzio, tai turejai pasiimti 2000lt ir inesti i savo korteles saskaita (arba padaryti pavedima is kitos saskaitos). Po to tik galejai isigyti siandienos bilietus. Manau, kad skrisi ne viena, tai reikejo inesti dar daugiau. Kadangi pigiu bilietu reikia medzioti ne viena diena, tai pinigu korteleje pasiruosti reikia is anksto, nes turi buti pasiruosusi bet kada uzsibookinti.
    – mano variantas su kreditine. As bet kada, nepergyvendamas ar yra ten pinigu, ar nera, ar uzteks ju isigyti pvz. staiga pabrangus bilietams uzsibookinu Ryanair bilietus. Po belekiek laiko (iki 45dienu) as pasitikrinu saskaita ir inesu tiek pinigu, kiek truksta iki nulinio balanso. As esu laisvas, nepriklausomas, galintis vykdyti savo pirkimo, bookingo veiksmus bet kada, bet kur ir be streso kaip cia dabar imesti pinigu i savo VISA Clasic kortele. Ir tai nieko papildomai nekainuoja, plius turi draudima ne tik pirmajai pagalbai valdiskoje ligonineje(kas apsiriboja sutvarstymu ir paleidimu toliau gydytis savoje salyje), bet rimtesni gydyma bet kurioje privacioje gydymo istaigoje, bei transportavimo kompensacijas, jeigu to reikia.
    Vienu zodziu, as renkuosi savo varianta. Man ta kreditine nei pleso kisenes, nei valgyti praso, bet suteikia paprasciausiai patoguma ivairiose situacijose keliaujant.
    Nerealus komentaru skaicius:) Reikia jau skanduoti simta, simta :)))

  30. Pirmyn reikia žiūrėt iš Vilniaus į Faro per Oslą, atgal į Vilnių iš Porto per Briuselį, gegužės mėn. Tiesa, negarantuoju, kad tokiom kainom dar liko bilietų 🙂

  31. P.s. – sveikinu visus su rekordu. Tai neabejotinai labiausiai komentuojamas mytrips pasakojimas 🙂

  32. Na, jeigu pyksti ir nerviniesi, tai esi neteisi 🙂 Nepyk, as su tais tukstanciais truputi pasarzavau, gal net provokuojanciai, bet esmes tai nekeicia. Matematinius uzdavinius visada verta atlikti.
    Visas sis nesamonigas gincas ir yra del to nelemto paskutinio sakinio.
    Ir bilietams pirkti ir masinai nuomotis BUTINA kreditine kortele. VISA Clasic yra kreditine kortele, tik be kredito limito, nepaisant to, kad tu ja vadini debetine.
    Reziumuoju ir dar karta patvirtinu faktus, kuriuos patvirtino (labai svelniai, nenorint izeisti) ir kiti forumo dalyviai:
    1) Nuomojantis automobili reikalinga kreditine kortele su pakankamu kredito limitu.
    2) Perkant lektuvu bilietus reikalinga kreditine kortele arba specialioji kortele.
    3) Ir mazos ir dideles nuomos kompanijos vienodai tikrina automobili atidavus ji po nuomos, t.y. apziurejimo krupstumas niekaip nepriklauso nuo nuomos kompanijos dydzio.
    4) Daugiausia sansu gauti didesnes klases automobili yra issinuomavus is anksto ekonomines klases automobili.
    5) Kreditine kortele niekaip neipareigija imti kredita is banko ar buti kitais jam skolingu
    6) as niekur nesakiau, kad su ligoniu kasu kortele galima vaziuoti tik i Latvija ir Lenkija. Kas cia nesiklauso ka sakau?

    Daugiau faktu neatsimenu, gailiuosi, kad nervinu :))))
    Iki penktadienio.

  33. Dariau, matau nori pratesti diskusija, jei vel zibalo i ugni pili…

    mano isvada vietoj pirmu 2 punktu butu tokia:
    nuomojantis automobili ar perkant internetu reikia kreditines arba Visa Classic korteles.

    ir visai bus nebesvarbu, ar toji Visa yra debetine ar kreditine.

  34. Sveikinu DaliaR, parašiusią labiausiai komentuojamą straipsnį. Katalonija labai populiari tarp mūsų. Aušra, aš , dar kai kas jau šiemet pabuvojom Katalonijoje. DaliaR tik keliauk ir rašyk. Adminai galėtų už tai duoti ženklelį. Tiesa diskusija iš abiejų Atlanto pusių nutolo nuo straipsnio vos ne į kosmosą. 50 komentarų.

  35. Sveiki, cia Balsas. Dariaus misija baigta :))))))))
    Tema uzdaroma pasiekus maximalu komentaru skaiciu. Laukiame prizu is svetaines admino:))

  36. Kadangi Darius misiją baigė, aš leisiu sau atversti visų kortas. Visa esmė ginčo yra tame, kam kas patogiau, kreditinė ar debetinė, nes iš principo tai yra ta pati kortelė VISA CLASIC, kuri arba gali turėti kreditą, arba negali, visos kitos jos funkcijos yra tos pačios. Reikia pastebėti, kad toks dalykas atsirado palyginus neseniai (kai paskutrinį kartą dariausi kortelę, tokios nebuvo), o VISA CLASIC visada buvo klasikinė kreditinė kortelė. Reikėtų tik pažymėti vieną dalyką, kad JAV, apie Kanadą gal Ra tiksliau žino, gali turėti kortelėj pinigų nors milijoną, jei neturi kredito limito, t.y. tavo kortelė VISA CLASIC DEBETINĖ, gali negauti daugelio paslaugų, kur reikalingas užstatas (pvz . automobilio nuoma), nes tas milijonas gali po minutės dingti, o kreditinės atveju, už tave garantuoja bankas.

  37. Pusė stiklinės vandens vieniems ji puspilnė kitiem pustuštė,bet vandens kiekis vienodas.Dėl to ir sako „du lietuviai – trys partijos“

  38. Apokas rašė:

    Na, Jūs čia ir įsiginčijote iš tuščio į kiaurą, ir visdėlto iš savo patirties galiu pasakyti, kuo daugiau skirtingų galimybių turi, tuo esi ramesnis ir labiau viskam pasiruošęs Aš, pavyzdžiui važiuoju su 4 skirtingom kortelėm, iš kurių bent 2 kreditinės, ir dar cash’o būtinai į kokią nuošalią kišenę atsargai įsimetu:)))

    Va čia tai rimto vyro trumpas ir labai aiškus komentaras. Respect’as Apokui 🙂

  39. Aušra, o kodėl tu galvoji, kad tavimi kažkas netiki, jog tau pavyko automobilį išsinuomoti su ta kortele? Aš tikiu, nes mano draugai taip pat be kreditinės nuomojosi mašiną Maljorkoje, tiksliai nežinau su kokia, bet tikrai ne su kreditine. Be to, manau kad vasarą kurortinėse vietose į tai ne taip griežtai žiūri. Kažkada reikėdavo nemažą užstatą sumokėti, kad gauti mašiną, bet viskas keičiasi. Kiek kartų ir kur tu bandei su ja nuomotis? Tikrai abejoju, kad tokioj Vokietijoj su ja praslystum, bet Ibisoj, vasarą, tai tikiu 🙂 Ir tu be reikalo pyksti, tikrai nėra ko taip nervintis. O ginčo esmė tokia, kad su kreditine mašiną gausi visada, o su debetine, tikrai ne visada ir ne visur. Gerai, jei ilsiesi saloje – gausi – gerai, negausi – apsieisi. O jei kelionė suplanuota taip, kad be mašinos niekur? Kam gadinti atostogas dėl tokios smulkmenos kaip kortelė? Taip ir tau – kol tave tenkina šita- tai ir nereikia kitos, jei nebetiks, pasidarysi kitą 🙂 Ir nesipykite, gyvenkime draugiškai :)))
    Beje, labai įdomu į kokią salą nusipirkai bilietus, jei ne paslaptis, žinoma ? 🙂

  40. ech, kad buciau arciau, tai nulekciau pas Ausra svecius. Ne korteliu paciupinet. Kavos, kurios pazadejo isvirt 🙂

    Mielieji keliautojai, smagaus ir taikaus savaitgalio visiems!

  41. Ačiū visiems už dėmesį mano kukliam rašinėliui:) Nors komentarai nukeliavo į lankas, bet, manau, kažkam gal ir naudos iš viso to buvo. Ginčuose gimsta tiesa!!! Tik būkim tolerantiški ir pakantūs, nes ne visų, čia esančių, tiek keliavimo, tiek gyvenimiška patirtis vienoda. Galų gale, vienam užtenka „visų žvaigždučių viešbučio” po atviru dangum kur nors prie pietų jūros ir nuosavų kojų, o kitam reikia liuksusinio automobilio nuo durų iki durų. Pasaulis įvairus, tuo jis ir įdomus.
    …jeigu apie auto nuomą, tai aš dėl to niekada problemų neturėjau, nors mano kortelė pati paprasčiausa, daug kur visai jos nereikėjo, užteko tik grynųjų…
    Tiesa, Kretoje buvo nuotykis. Nusibastėm su nuomota mašina į kitą salos galą ir netyčia užtrenkėm raktelius automobilyje. Dabar iš viso to juokas ima:), o tada išlandžiojom Matalos pakeles ir šiukšlynus kol radom vielos gabalą ir atkrapštėm langą. O prieš tai jau buvom sukėlę ant kojų auto nuomotojus, jie jau buvo pakeliui mūsų gelbėti. Viskas baigėsi gerai, jokių pretenzijų iš nuomotojų neišgirdom, visi tik stengėsi padėti… Juk tai yra keliavimo „razinkos”, tik, aišku, reikia iš to pasimokyti:))

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *