Zorbingas – tai ekstremalus sportas, kuriame žmogus įlindę į skaidrų, oro sienelėmis sutvirtintą sferinį rutulį paleidžiasi visu greičiu žemyn nuo stačios kalvos.

Zorbingo sporto šaka gimė prieš kelis dešimtmečius Roturujoje, Naujojoje Zelandijoje, bet šiuo metu yra plačiai išplitusi daugelyje Pasaulio šalių.

Zorbingo rutulys, dar trumpai vadinamas zorbu, yra pagamintas iš plastiko ir sudarytas iš dviejų pripučiamų ir tarpusavyje sujungtų didžiulių balionų, tarp kurių yra storas oro sluoksnis. Sakoma, kad zorbo idėją jo konstruktoriai nusižiūrėjo iš Leonardo da Vinčio paveikslo „Vetruvijaus žmogus“. Tipiškas zorbas yra maždaug 3 metrų skersmens. Tuo tarpu, vidinis balionas, į kurį telpa nuo vieno iki trijų žmonių, yra apie 2 metrai skersmens. Tarp jų esantis oro tarpas puikiai absorbuoja smūgius ridenimosi nuo kalno metu ir jame tūnantys pramogautojai išlieka saugūs ir nesužaloti visos „kelionės“ žemyn metu. Vietovėse, kur nėra nuokalnių dažnai įrengiamos specialiai zorbingui pritaikytos trąsos, nusidriekusios 500-800 metrus. Zorbas gali būti naudojamas ir žiemos metu, ar net pramogaujant ant vandens.

Į zorbą žmogus patenka pro rutulyje paliktą vieną ar dvi maždaug 60 cm pločio angas. Pro jas taip pat į vidų patenka deguonis. Dažnai, kad žmogus ridenamas nuo kalno zorbe nesiblaškytų, jo viduje įrengiamos sėdynės su prisegamais diržais ir rankenomis. Tačiau dažname zorbe nėra jokių pritvirtinimų ir leisdamasis nuo kalno žmogus yra laisvai blaškomas į šonus, mat tarp jo ir vidinio zorbo paviršiaus dar išlieka apie 60 centimetrų oro erdės. O visiškai ekstremaliems pojūčiams sustiprinti dažnai dar į vidų įpilamas kibiras vandens.

Leistis zorbu nuo kalvos – tai reiškia patirti nepakartojamus įspūdžius ir didelį pliūpsnį adrenalino. Tvirtinama, kad ši pramoga yra visiškai saugi, mat balionas yra minkštas ir tikimybė susižaloti yra labai labai labai menka. Zorbo saugumas įprastai patvirtintas įvairiais atliktais bandymais ir gamintojo suteikta garantija. Tačiau, kaip ir bet kuris ekstremalus sportas, šis pramogavimo būdas taip pat yra susijęs su tam tikra rizika. Todėl, prieš pradedant ridentis nuo kalno, kiekvienas supažindinamas su saugumo taisyklėmis, kurių laikantis esate apsaugoti nuo nelaimingų atsitikimų.