Kelionės – vienas iš nuostabiausių gyvenimo malonumų. Kai pradedi keliauti, negali sustoti. Yra daug būdų keliauti, vieni keliauja automobiliais, kiti dviračiais, kiti pėsčiomis, o kiti plaukia laivais. Apie kruizinius laivus daug kartų teko skaityti, klausytis pasakojimų, bet apie tokį laivą išgirdau pirmą kartą. Pirma pažintis su šiuo laivu buvo atsakinėjant į konkurso klausimus facebook, kurį organizavo kelionių agentūra „Krantas Travel“. Tarp dešimt laimingųjų lietuvių, kurie galėjo arčiau susipažinti, pamatyti šį legendinį ekspedicinį laivą „National Geographic Explorer & Lindblad Expeditions“, kuris trečią kart atplaukė į Klaipėdos uostą, buvau ir aš.
Daug kam iš šalies atrodė tikra beprotybė važiuoti iš Vilniaus tiek kilometrų, vien dėl to, kad valandą praleisti laive, bet tai supranta tik tas, kas pabuvojo jame ir susipažino su juo iš arčiau.
Tai kuo jis visgi toks ypatingas ir kuo jis visgi išsiskiria iš kitų kruizinių laivų, kurie atplaukia į Klaipėdos uostą. Skirtumai tarp šių laivų iš tikro yra dideli. Visų pirma, „ National Geographic Explorer & Lindbad Expeditions „ yra laivas rengiantis ekspedicines, nuotykines, edukacines, ekologines keliones. Juo gali plaukti tik nuo 30-148 žmonių, ko negalima pasakyti apie kruizinius laivus, kur žmonių kiekis siekia tūkstančius. Kruiziniai laivai turi galimybę įplaukti tik į uostus, šis unikalus ekspedicinis laivas gali sustoti bet kur, nes turi pačią geriausią pasaulyje įrangą. Laivo komandą sudaro labai aukšto lygio ekspertai: istorikai, geologai, geografai, biologai, fotografai, su kuriais bendrauja šio laivo keliautojai. Kruiziniuose laivuose yra fiksuotas maršrutas, žinomas iš anksto, plaukiant šiuo laivu nežinai kaip viskas gali pasisukti , pasitaiko netikėtų posūkių ir įdomybių, nes šio laivo misija – šviesti žmones, padėti jiems atrasti laukinės gamtos grožį įvairiose pasaulio vietose, padėti jiems suprasti kokia visgi nuostabi gamta ir kad ją reikia saugoti ir skirti jai ypatingą dėmesį. Tokia filosofija buvo šitokių kelionių pradininko Larso Eriko Lindblad ir dabar ją tęsiančio sūnaus Sveno Olofo Lindbland.
Įdomesnės ir turtingesnės kelionės tapo 2004 m., kai susijungė National Geography Exploler ir Lindblad Expeditions, nes laivo komanda pasipildė National Geography aukšto lygio ekspertais, mokslininkais. Netgi aprangos kodas skiriasi, jei kruiziniuose laivuose vyrauja daugiau Las Vego stiliaus apranga, vakarinės suknelės… tai čia vyrauja laisvas patogus neformalus aprangos stilius. Svarbiausias aprangos akcentas šiame laive – praktiškumas, patogumas, ypač tai pabrėžtina avalinei, nes avalynė ypač lemia kelionės kokybę.
Šiame laive nėra tokios prabangos, kokia yra kruiziniuose laivuose, nėra kazino su balkonais, bet jis įrengtas ir išplanuotas labai patogiai ir jaukiai. Ekskursijos metu mes buvome supažindinti su šiuo laivu. Neįmanoma nepastebėti ir nesižavėti visas sienas puošiančių foto paveikslų, kurie tarsi fiksuoja daugumą nuostabių aplankytų vietų. Nuotraukos tiek unikalios, kad taip ir norėjosi pamatyti savo akimis tuos pingvinus Arktikoje, žuvis povandeniniame jūros pasaulyje. Labai šilta bibliotekos patalpa, kur kiekvienas keliautojas gali susipažinti su įvairių lankomų šalių ir vietų istorija bei gamta. Knygos suskirstytos pagal šalis, buvo ir Baltijos šalių lentyna. Yra atskira patalpa, kur galima išskleisti žemėlapius, apžvelgti maršrutą, padiskutuoti įvairiomis temomis su žymiais savo srities ekspertais, mokslininkais. Mes buvome pavaišinti kava, arbata ir pyragėliais. Pasirodo šiame laive virėjai švedai ir filipiniečiai.
Ypatingas dėmesys skiriamas maistui, jis visada šviežias ir gali būti individualiai parinktas kiekvienam, esančiam laive. Ilgametė šio laivo narė fotografė Sisse Brinmberg mums papasakojo apie savo darbą ir patirtį. Pasirodo, šiame laive žmones ji apmoko ne tik fotografuoti ir suprasti fotografijos meną, bet ir naudotis kiekvieno pasirinktu aparatu, nes dauguma turi fotoaparatus, bet gerai nežino net kaip jais naudotis. Ekspedicijos metu daromos matytų objektų nuotraukos, po to aptariama kaip galima buvo nufotografuoti geriau ir renkama gražiausia.
Buvo užduotas klausimas, kaip įsidarbinti į šį laivą. Atsakymas buvo paprastas – tas žmogus turi kažkuo išsiskirti iš kitų, kažkokios srities geras žinovas arba turi būti kažkuo ypatingas, kad būtų naudingas ir rastų sau vietą šiame ypatingame laive.
Šiuo metu National Geographic/Lindblad laivynas valdo penkis laivus ir dar vieną nuomoja. Tai National Geographic Endeavour; National Geographic Sea Bird; National Georaphic Islander; National Geographic Sea Lion ir National Geographic Explorer, laivas, kuriame mes lankėmės. Šis yra naujausias ir ko gero geriausias laivas, kitaip vadinamas ledo klasės ekspedicijos laivas. Kiekviename šiame laive yra skirtingas kiekis klasės kajučių, poilsio kambarių, biblioteka, suvenyrų parduotuvė, interneto, buitinių paslaugų prieiga, sveikatingumo paslaugos, kad būtų galima atsipalaiduoti po įtemptos dienos, gydytojai, virėjai, geriausia tyrinėjimo įranga, jūrų baidarės, naujausia žvalgymo įranga: nuotoliniu būdu valdomos transporto priemonės, povandeniniai fotoaparatai, hidrofonai, skirti klausytis jūrinių žinduolių skleidžiamus garsus, vaizdo mikroskopai, skaitmeninės vaizdo kameros, povandeninės kameros ir dar labai daug įvairios naujausios mokslinės įrangos.
National Geography Explorer laive gali tilpti iki 148 žmonių. Atplaukusio laivo įgulą sudarė 84 personalo nariai ir 58 keliautojai. Šios kelionės maršrutas buvo Europa. Šio atplaukusio į Klaipėdą laivo keliautojai pabuvojo Danijoje, Švedijoje, Taline, Rygoje, Gdanske (kur susitiko su buvusiu Lenkijos prezidentu Lechu Valensa). Sekantis aplankomas uostas Peterburgas, kur numatyta susitikti su buvusiu Rusijos prezidentu Michailu Gorbačiovu. Šiuo laivu ekspedicijos buvo vykdomos Islandijoje, Antarktidoje, Norvegijoje, Argentinoje, Čilės fiorduose, Pietų Afrikoje, Pietų Amerikoje. Kitais laivais , žiūrint kaip jie pritaikyti prie įvairių pasaulio vietų vykdomos kelionės į Naująją Zelandiją, Galapagų salas, Kosta Rika, Panamą , Aliaską ir t.t.
Ekspedicinių kelionių kainos įvairios. Priklauso kiek dienų keliausite ir kur. Pavyzdžiui, naujas 2013 m. maršrutas į Islandiją (8 naktys) kainuos apie 7990 USD, o į Islandiją – Grenlandiją (12 naktų) kainuos 9620 USD, aišku yra visokių nuolaidų ir galimybių. Skirtingai nuo kitų kruizinių laivų, į kainą įskaičiuotos ir ekskursijos ir naudojimasis įranga ir aišku gyvenimas, maitinimas. Mums atrodytų brangu, bet žiūrint į tai, kiek galima pamatyti ir sužinoti, keliauti ir bendrauti su garsiais įvairių šalių mokslininkais, tyrinėtojais ir fotografais, tai įspūdžiai, patirtis ir užfiksuotos akimirkos tampa nepalyginamai vertingesnėmis už išleistus pinigus.
Valanda ekskursijos šiame ypatingame laive greit praėjo ir atėjo laikas atsisveikinti su šiuo svajonių laivu. Labai džiaugiuosi šia nuostabia galimybe susipažinti su šiuo ypatingu laivu, su ekspedicijos vadove Jen Martin, kuri mums aprodė laivą, su žymiąja fotografe Sisse Brinberg ir su kitais matytais laivo įgulos žmonėmis, kurie taip maloniai , nuoširdžiai mus sutiko . Tikiuosi, kad dar teks daug kartų išgirsti apie šio laivo ekspedicijas, o gal būt ir sudalyvauti kokioje nors ekspedicijoje. Manau, reikia tik labai norėti ir svajonės išsipildys.
Pastaba: mūsų žemėlapyje nurodytos Lindblad Expeditions ofiso koordinatės.
Daugiau informacijos rasite: www.expeditions.com
Puiku, kad galima toki laiva aplankyt. O pakeliaut jame isvis butu nepakartojama..